وبلاگ

ویژگی های کفش ایمنی استاندارد

ویژگی های کفش ایمنی مناسب

ویژگی های کفش ایمنی استاندارد

کفش ایمنی به کفش های گفته می شود از پای شما در مقابل آسیب های احتمالی در محیط کار محافظت میکند. کفش های ایمنی به دلیل جنس خوبی که دارند پای افراد را از سوختن، شکستن، قطع شدن و هر آسیب دیگری حفظ می کنند. کارگران یا افرادی که در مکان های مانند، آهن گری، شیشه پزی، ساختمان سازی، معادن و.. کار می کنند، برای حفظ جان خود باید از لباس و کفش ایمنی استفاده کنند. اگر به دنبال کفش و لباس ایمنی مناسب هستید می توانید به سایت لباس ایمنی مراجعه کید. در این سایت شما می توانید هر کونه لباس و تجهیزات ایمنی را پیدا کنید و با خرید آنلاین آن ها را درب منزل تحویل بگیرید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ویژگی های کفش ایمنی استاندارد آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این این مقاله همراه باشید.

کفش ایمنی| لباس ایمنی

معرفی انواع کفش ایمنی

به دلیل اینکه شرایط در محیط های کاری متفاوت است، به همین دلیل نیز جنس کفش های ایمنی نیز با یکدیگر متفاوت است. در هر محیط کاری باید از کفش ایمنی متناسب با آن جا استفاده کرد. در غیر این صورت نه تنها کفش ایمنی مفید نخواهد بود بلکه آسیب ها را چند برابر خواهد کرد. کفش های ایمنی دارای جنس و شکل متفاوتی هستند. از انواع کفش های ایمنی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • سرپنجه فولادی
  • کفه فلزی
  • کفش ایمنی عایق برق
  • سرپنجه کامپوزیت
  • کانداتیو
  • پلاستیک سخت
  • پلاستیکی
  • زیره رابر
  • بوتیل

 

هر کدام از این کفش ها برای محیط کاری ساخته شده اند. برای تهیه کفش ایمنی باید به شرایط محیط کاری خود توجه داشته باشید و متناسب با آن کفش ایمنی تهیه نمایید. همانطور که مشاهده می کنید جنس کفش های ایمنی با یکدیگر کاملا متفاوت است.

کفش ایمنی استاندارد چه ویژگی های دارد؟

کفش ایمنی باید دارای ویژگی های باشد که بتواند از پای افراد در برابر هر گونه آسیب احتمالی در محیط کار محافظت کند. به همین دلیل خیلی مهم است که هنگام خرید کفش ایمنی به ویژگی های آن توجه شود. ویژگی کفش ایمنی استاندارد عبارت است از:

راحت بودن

اولین ویژگی یک کفش ایمنی خوب، راحت بودن آن است. کفش های ایمنی نباید تنگ یا گشاد باشند، بلکه باید کاملا اندازه پای فرد باشند. داخل کفش به گونه ای باشد که پاشنه پا، انگشتان پا یا کف پا را به هیچ وجه اذیت نکند. همچنین داخل کفش بسیار نرم و راحت باشد و پای فرد هنگام کار کردن تاول نزند و بتواند برای مدتی طولانی از ان استفاده کند. به دلیل اینکه پای فرد در طول روز برای مدتی طولانی در کفش می ماند باید کفش ایمنی از مواد ساخته شود که باعث بوی بد پا یا بیماری های پوستی نوشد.

مقاوم بودن

کفش ایمنی باید بسیار مقاوم باشد و از پای فرد محافظت کند. اگر کفش ایمنی از مقاومت خوبی برخورد دار نباشد احتمال آسیب به پای فرد بیشتر می شود. جنس کفش ایمنی باید به گونه ای باشد که پای فرد را از آسیب های مانند، برق گرفتگی، قطع شدن، شکستن، سوختن و هر آسیب دیگری حفظ کند. کف و رویه کفش باید از جنس خوبی برخورد دار باشند و از آسیب به کف پا یا انگشتان جلوگیری کند. مقاوم بودن کفش باعث افزایش طول عمر کفش می شود و افراد می توانند برای مدتی طولانی از آن استفاده کنند.

ضد آب

یکی دیگر از ویژگی های خوب کفش ایمنی این است، که پای افراد را در آب و هوای سرد گرم نگه دارد. کفش افرادی که در محیط های باز کار می کنند باید به گونه ای باشد که پای آن ها در برف یا باران خیس نشود.

کفش ایمنی| لباس ایمنی

ضد ضربه بودن

مهم ترین ویژگی یک کفش ایمنی خوب ضد ضربه بودن آن است. قسمت جلوی کفش ایمنی باید از جنسی ساخته شود که کاملا ضد ضربه باشد و از پای افراد در مقابل سقوط اجسام محافظت کند. بسیار مهم است که کفش ایمنی از این ویژگی برخورد دارد باشد، در غیر اینصورت پوشیدن کفش ایمنی فایده ای برای فرد نخواهد داشت.

جلوگیری از سوختگی

افرادی که در محیط کار با مواد مذاب یا مواد اسیدی و شیمیایی کار می کنند، در معرض خطر سوختگی پا قرار دارند. مهم است که کفش ایمنی از موادی ساخته شود، که از سوختن پا جلوگیری کند. با داشتن یک کفش ایمنی استاندارد افراد می توانند با خیال راحت در محیط کار خود مشغول فعالیت باشند.

 

وزن مناسب

وزن کفش های ایمنی بیشتر از کفش های معمولی است. از آنجایی که افراد برای مدتی طولانی در طول روز از کفش ایمنی استفاده می کنند، باید وزن کفش به گونه ای باشد که پای فرد را خسته نکند. کفش های ایمنی به دلیل جنس متفاوتی که دارند، وزن متفاوتی نیز دارند. سبک بودن کفش ایمنی باعث می شود که فرد هنگام کار کردن، احساس راحتی کند. وزن معمول کفش های ایمنی بین 4.1کیلوگرم تا 5.1 کیلو گرم است. این وزن، بهترین وزن برای کفش ایمنی است و بیشتر از آن باعث خستگی عضلات پا می شود.

کف مناسب

در محیط های کاری که افراد با مواد شیمیایی و روغنی کار می کنند، امکان لیز خورد و افتاد افراد همواره وجود دارد. کف کفش های ایمنی باید دارای شیار های مناسبی باشد تا از لیز خوردن افراد جلوگیری کند. همچنین بند های این کفش نباید خیلی بلند باشند که در هنگام کار کردن زیر پای افراد گیر کنند و باعث افتادن آن ها شود.

 

کفش ایمنی| لباس ایمنی

ویژگی کفش های ایمنی

خلاصه

به طور کلی کفش ایمنی، یکی از وسایل مهم برای کار در محیط های پر خطر است. در هر محیط کاری باید از یک نوع کفش ایمنی استفاده کرد. توجه به ویژگی های کفش ایمنی هنگام خرید آن بسیار مهم است. وزن کفش ایمنی باید مناسب باشد تا باعث خستگی پا هنگام کار کردن نشود. ویژگی های یک کفش استاندارد عبارتند از: ضد آب، ضد ضربه، مقاوم، راحت، عایق برق، عایق مواد مذاب و اسیدی و… لازم به ذکر است، که هنگام خرید کفش ایمنی باید شرایط محیط کار خود را در نظر داشته باشید تا بتوانید کفش مناسبی را خریداری کنید. برای تهیه کفش و لباس ایمین می توانید به سابت لباس ایمنی مراجعه کنید و بهترین کفش ها و لباس های ایمنی را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *